Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Znajdź firmę

-
Nazwa
Miejscowość  
 
  » zaawansowane

Polecamy

-
Załóż sklep internetowy i zarabiaj Wypełnij e-wniosek EDG-1 Wypełnij e-wniosek VAT-R Produkty finansowe dla firm Gazeta Podatkowa

firma wiarygodna finansowo

Bezzwrotne 25 000 zł na rozwój Twojej firmy. Sprawdź rewolucyjne na polskim rynku finansowanie dla firm!


reklama 

Słownik ekonomiczno-prawny

HANDEL DETALICZNY

ostatnie ogniwo układu producent/hurtownik/nabywca, którego najważniejszą funkcją jest doprowadzanie produktów we właściwym czasie i miejscach oraz stwarzanie dogodnych warunków obsługi dla dokonywania zakupów przez finalnych nabywców.

Sprzedaż detaliczna obejmuje wszystkie rodzaje działalności mające na celu sprzedawanie towarów i usług bezpośrednio finalnemu konsumentowi. Zyski w handlu detalicznym pochodzą z różnicy między wysokością uzyskiwanej marży, lub płaconej ceny, a kosztami ponoszonymi na doprowadzanie do sprzedaży. Główne czynności handlu detalicznego obejmują: wybór rodzajów nabywców, produktów i miejsc sprzedaży detalicznej, pozyskanie korzystnych dostawców produktów i warunków ich nabywania, stwarzanie najbardziej dogodnych warunków obsługi nabywców i atmosfery handlowej. Czynnikami powodzenia handlu detalicznego są: zakres i różnorodność asortymentu produktów dostosowanych do potrzeb klientów, wysoka jakość produktów i obsługi, atrakcyjny poziom cen, liczba, gęstość i rozmieszczenie miejsc sprzedaży, kwalifikacje sprzedawców i umiejętność doprowadzania do satysfakcjonującego zakupu. Formami handlu detalicznego są: -małe, ogólnobranżowe przedsiębiorstwa jedno- lub wielosklepowe, -średniej wielkości przedsiębiorstwa specjalizowane lub ogólnobranżowe, -przedsiębiorstwa krajowe i zagranicznych inwestorów dysponujące dużymi obiektami handlowymi i ośrodkami handlowymi o samoobsługowej formie sprzedaży, -targi, wystawy oraz imprezy połączone ze sprzedażą produktów, -przedsiębiorstwa usługowe (lotniska, hotele, stacje benzynowe itp.) prowadzące działalność handlową, -przedsiębiorstwa handlu wysyłkowego oferujące produkty za pomocą katalogów i zamówień pocztowych, -przedsiębiorstwa handlu wysyłkowego działające za pomocą telemarketingu, -przedsiębiorstwa handlu wysyłkowego dokonujące sprzedaży za pomocą sieci intermedialnej, przedsiębiorstwa sprzedaży akwizycyjnej dokonywanej w domach klientów.